Hvordan kommunikerer vi vores værdier internt? Og eksternt? Hvad er det for budskaber, som vi skal sælge os på? Hvordan strikker jeg et skrivekursus for medarbejderne sammen? Tips til videoproduktion, der ikke kræver et kæmpe set up? Er der nogen, der ved, hvordan man laver alletiders facebookkampagne? Pressen... Hvordan klarer jeg den?
Vi har ikke alle svarene, men vi vil gerne med netværket facilitere og bidrage til et forum, hvor kommunikationsmedarbejderne kan dele erfaringer og viden - og finde løsninger sammen.
"Det kommunikationsarbejde, som finder sted ude i organisationerne, er vigtigt for vores medlemmers virke. Udfordringerne derude lugter lidt af hinanden, og vi har derfor fundet det relevant at samle de medarbejdere, der har med kommunikation at gøre og lade dem drage nytte af hinandens viden og erfaringer," siger chefkonsulent Gitte Landors, der er tovholder for netværket.
Hvad er netværket så for en størrelse?
Hvem: Medarbejdere der arbejder med og er ansvarlige for kommunikation.
Hvad: Dyrke kommunikationsfagligheden i et relevant netværk, hvor fokus er på selvvalgte og aktuelle emner.
Hvorfor: Vi har som selvejende, non-profit organisationer en række fællestræk og udfordringer.
Hvornår: Fire gange årligt af tre timers varighed.
Hvor: Som udgangspunkt én gang hos Selveje Danmark og tre gange ude omkring i organisationerne. På skift.
"Vi vil gerne bidrage med relevante oplæg og input omkring kommunikation, derfor arrangeres et årligt møde her hos os. Men vi tænker også, at det kan være nyttigt for kommunikationsfolkene at komme ud og se hinandens organisationer, derfor kan organisationerne på skift invitere, dagsordensætte og afhold møderne, hvos de har mulighed for det," forklarer Gitte Landors.
Håber et, at medlemmer af netværket også vil få glæde af hinanden mellem møderne. Så de ikke skal vente flere uger på at få kommunikationsfaglige input til deres udfordringer.
"Der sker meget på det kommunikationsfaglige område, og som kommunikationskonsulent tager jeg fra tid til anden på nogle rasende dyre kurser, der giver ny viden, ECTS-point og lækre frokoster. Det er rigtig godt, men sommetider er det også bare andres erfaringer og praktiske viden, som skal sættes i spil. Derfor glæder jeg mig rigtig meget til at være en del af netværket," siger initiativtager Bettina Ugelvig Møller, kommunikationskonsulent hos CFD.